پروتئین وی دارای چه انواعی می‌باشد؟

پروتئین‌ها مثل هم نیستند، برخی از آن‌ها مانند پروتئین وی (WHEY) بهتر از سایر پروتئین‌ها هستند، آمینواسیدهای پروتئین وی به‌سرعت جذب می‌شوند. این پروتئین هم باعث از دست دادن چربی می‌شود و هم افزایش قدرت و رشد عضلانی را به همراه دارد.

افسردگی، فشار و قند خون را پایین می‌آورد، دارای مواد مغذی است، علائم بیماری‌های سرطان و اچ‌آی‌وی (HIV) را بهبود می‌بخشد. پروتئین وی یکی از مکمل‌های غذایی قابل‌توجه است که ما در گفتار زیر به بررسی و تحلیل آن می‌پردازیم:

پروتئین وی (WHEY) چیست؟

این پروتئین، قسمت مایع شیر است که در طول مسیر تولید پنیر ایجاد می‌شود، ۲۰ درصد پروتئین وی و ۸۰ درصد پروتئین کازئین از ترکیبات پروتئینی شیر هستند.

زمانی که پنیر ساخته می‌شود، بخش چرب شیر دلمه می‌زند که پروتئین وی به‌عنوان محصولی جانبی از آن برداشت می‌شود. مایعی که روی ماست قرار دارد در واقع همان پروتئین وی است، عملیاتی روی آن صورت می‌گیرد و به پروتئین وی تبدیل می‌شود و به‌صورت پودر به همراه آب یا غذا مصرف می‌گردد.

این پروتئین مزه‌ی دلخواهی ندارد، به همین خاطر طعم‌های کاکائویی، وانیلی و توت‌فرنگی به آن می‌افزایند تا مورد اقبال و توجه قرار گیرد.هنگام تهیه‌ی پروتئین وی به برچسب روی محصول توجه کنید، برخی ممکن است حاوی شکر اضافی باشند.

۲۵ تا ۵۰ گرم پروتئین وی همراه با وعده‌های غذایی مفید قلمداد می‌شود. این مقدار برای کسانی که قصد کم کردن وزن دارند و هم‌چنین برای بدنسازان و ورزشکاران ضروری است.

پروتئین وی به‌راحتی قابل استفاده است، افرادی که به لاکتوز مقاوم هستند هنگام مصرف دقت بیشتری به عمل آورند، گروهی هم ممکن است نسبت به آن حساسیت نشان دهند.

ترکیبات پروتئین وی

هر ۲۸ گرم پودر پروتئین وی حاوی مواد زیر است:

  • ۱۰۰ گرم کالری
  • ۵ گرم کربوهیدرات
  • ۲۰ گرم پروتئین
  • ۱/۵ گرم چربی
  • ۱ گرم فیبر
  • ۳/۵ گرم شکر
  • ۹۴ میلی‌گرم کلسیم
  • ۱۴۰ میلی‌گرم سدیم

ترکیب پروتئین وی به شکلی است که سطح زیادی از آمینواسیدهای شاخه‌ای را برای بدن تأمین می‌کند و همین باعث می‌شود که ارزش غذایی آن بالا برود.

بررسی فواید و مزایای پروتئین وی

ادامه مطلب در لینک زیر

همه چیز راجع به مکمل پروتئین وی

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بهترین تعداد تکرار‌ها در بدنسازی چقدر است؟

د نوامبر 15 , 2021
تعداد بهینه تکرار هر حرکت در هر ست برای دستیابی به حداکثر میزان عضله سازی، موضوعی است که شدیداً موردبحث و زمینه اختلاف‌نظر بین جامعه بدن‌سازی ​است. اگر شما به یک انجمن و یا فروم بدن‌سازی بروید و بپرسید: “چه تعداد تکرار برای داشتن بیشترین نرخ عضله سازی مفید است؟”. […]

You May Like