بهترین راهکارهای افزایش وزن در بدنسازی چیست

افزایش وزن یعنی یکی از سخت ترین کارها برای بدنسازان به خصوص افراد با تیپ بدنی اکتومورف یا همان لاغر اندام است. اگر شما نکات مربوط به افزایش وزن را به طور صحیح و درست رعایت نکنید؛ نه تنها سال های بسیار زیادی طول خواهد کشید تا به وزن ایده آل خود برسید؛ بلکه در این مسیر دچار مشکلات فراوانی خواهید شد و شاید به جای افزایش وزن و حجم عضلات فقط مقداری بر ذخیره های آب و چربی خود بیفزاید.

قانون طلایی در افزایش وزن این است که بیشتر از مقدار کالری مصرفی روزانه، کالری دریافت کنید؛ ولی فراموش نکنید اگر این امر بدون وررزش و تمرین مناسب باشد؛ بدن فقط چاق و بد فورم میشود. پس دو نکته اساسی در افزایش وزن٬ تغذیه کافی و تمرین مناسب است که در ادامه به توضیح کامل این دو نکته خواهیم پرداخت. اما مشکلی که خیلی از افراد لاغر دارند تحرک بسیار بالا و بیهوده میباشد. همان طور که گفتیم شما باید کالری بیشتری نسبت به کالری که میسوزانید دریافت کنید ولی تا یک حدی میتوان کالری دریافتی را از طریق تغذیه بالا برد و راه حل دیگر این است که بیشتر استراحت کنید و فعالیت های غیر مفید خود را کم کنید.

تغذیه، استراحت و تمرین اضلاع اصلی مثلت رشد شما هستند و برای رساندن افراد عادی به پله ی موفقیت کافی میباشند؛ اما اگر میخواهید که به یک ورزشکار حرفه ای تبدیل شوید نباید مکمل های غذایی را فراموش کنید.

تغذیه اصولی و کافی کلید اصلی افزایش وزن است

مصرف کالری اضافه تر نسبت به سوخت و ساز بدن٬ به معنای قرار گرفتن در مسیر افزایش وزن است. هنگامی که در حال طراحی یک برنامه تمرینی و غذایی برای افزایش وزن خود هستید؛ نیازی نمی‌باشد که وعده‌های غذایی شما بی‌ نمک، بدون کره و بدون طعم و ادویه باشد؛ به‌طوری که بدنسازان مسابقه ای آن را انجام میدهند. از آب گوشت، سس ها، خامه و دیگر مواد و ادویه جات استفاده کنید. این کار نه تنها باعث بهبود طعم غذا‌های شما میشود بلکه میتواند کالری بیشتری را نیز به وعده های شما اضافه کند.
مصرف مقادیر بالایی از کالری‌ها به صورت مستمر کاری آسان نمی‌باشد اما اگر در مورد افزایش وزن و عضله‌ سازی خود جدی هستید؛ شما باید در هر ۲ تا ۳ ساعت یک وعده غذایی مصرف کنید. لازمه این کار این است که شما کمی‌ برنامه ریزی انجام دهید و برای خود میان وعده‌هایی در نظر بگیرید که به سرعت آماده شوند. ماکارانی، سالاد الویه، ساندویچ کره بادام زمینی‌ و شیک های پروتئینی نمونه‌هایی از این موارد هستند. همچنین برای خود یک گینر تهیه کنید و آن را همراه با شیر و یا شیر موز و…به شکل میکس مصرف کنید.

از مواد با ارزش غذایی بالا در تامین کالری استفاده کنید

ادامه مطلب در لینک زیر

راهنمای کامل برای افزایش وزن در بدنسازی

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

راه های غلبه بر (stop ) رشد عضلانی

د ژانویه 3 , 2022
در این مقاله میخواهیم به شما چندین راه وروش بسیار مهم برای رشد دائمی و با کیفیت عضلات را معرفی کنیم. بعضی از وقت ها شما با مصرف چندین نوع مکمل بدنسازی به همراه رژیم غذایی اصولی و مناسب و تمرینات پر شدت٬ تغییر خوبی را در عضلات خود ایجاد میکنید؛ […]

You May Like