CLA (سی ال ای) چیست و چه کاربردی دارد؟

بسیاری از ورزشکاران با مکمل‌هایی که به ساخت عضله و افزایش قدرتشان کمک می‌کند (کراتین، پروتئین و …) آشنا هستند. اما وقتی صحبت از مکمل‌هایی می‌شود که برای لاغر شدن و افزایش متابولیسم به کار می‌آیند، سردرگمی‌های زیادی درباره اینکه کدام مکمل‌ها موثر هستند و کدام‌ها نیستند، وجود دارد. اگر می‌خواهید برای یک نمایش، وزن کم کنید یا می‌خواهید برای یک جشن یا سفر کمی لاغرتر به نظر برسید، CLA (لینولئیک اسید کونژوگه) یکی از بهترین مکمل‌هایی است که می‌توانید به رژیم غذاییتان اضافه کنید. اگر تا به حال اسم این مکمل را نشنیده‌اید یا درباره روش کار آن گیج شده‌اید، به خواندن مقاله ادامه دهید. در ادامه هرچیزی که لازم است درباره سی ال ای بدانید، شرح داده شده است.

بررسی عملکرد سی ال ای

لینولئیک اسید کونژوگه یک اسید چرب امگا-6 است که به‌صورت طبیعی در غذاهایی مثل گوشت و محصولات لبنی وجود دارد. این ماده محصول گوارش است و به‌خصوص از طریق میکروب‌های موجود در بخش اول معده (سیرابی) حیوانات علف‌خوار مثل گاو تولید می‌شود. به همین دلیل این ماده در محصولات حاصل از حیوانات علف‌خوار به وفور یافت می‌شود. CLA برای کسانی که می‌خواهند بدون از دست دادن توده عضلانی بدون چربیشان، چربی بدنشان را آب کنند، مفید است. به همین دلیل CLA در بین بدنسازان محبوب است. برخی افراد چون CLA یک امگا-6 است، درباره مصرف آن نگران هستند. این موضوع درست است که مصرف اسیدهای چرب امگا-6 در مقادیر بالا و بدون مصرف اسیدهای چرب امگا-3 کافی، می‌تواند باعث التهاب در سراسر بدن و تحریک یا تشدید برخی بیماری‌ها شود. اما بدن برای عملکرد بهینه، به اسیدهای چرب امگا-6 از جمله CLA نیاز دارد. همچنین به نظر می‌رسد که CLA در بدن بیشتر شبیه اسیدهای چرب امگا-3 عمل می‌کند. CLA می‌تواند به‌تنهایی در فرم کپسول یا مایع به فروش برسد. همچنین برخی مکمل‌ها از جمله مکمل‌های پیش از ورزش ممکن است حاوی CLA باشند. حتی ممکن است مکمل‌های افزایش توده بدنی نیز حاوی CLA باشند چون با اینکه CLA به‌عنوان مکمل کاهش وزن شناخته می‌شود، می‌تواند به روند حفظ ماهیچه در طول فاز حجیم‌سازی کمک کند.

مزایای مصرف مکمل CLA

ادامه مطلب در لینک زیر

سی ال ای چیست؟ هرآنچه در مورد سی ال ای باید بدانید

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

معرفی مولتی کمپلکس ویتالی تون

د آوریل 4 , 2022
مولتی کمپلکس ویتالی تون با داشتن تمامی ویتامینها و مواد معدنی ضروری یک محصول مولتی ویتامین مینرال به منظور حفظ سلامت کلی بدن میباشد که به صورت کلی در حفظ ٬ سلامت و شادابی پوست و مو ٬ تقویت سیستم ایمنی ٬ بهبود سیستم قلبی عروقی و گوارشی بسیار موثر […]

You May Like