فواید جسمانی تمرینات مقاومتی

اگر شما هم جز افرادی هستید که هنوز تمرین‌های مبتنی بر وزن بدن را وارد برنامه ورزشی‌تان نکرده‌اید، برخی از مزایای بسیار مهم برای سلامتی را از دست می‌دهید. افرادی که به‌طور معمول وزنه می‌زنند و از وزن بدنشان در طول ورزش استفاده می‌کنند، لاغرتر هستند، کالری بیشتری می‌سوزانند، تراکم استخوانی بیشتر دارند (که با افزایش سن اهمیت آن بیشتر می‌شود)، سطح فشار خونشان سالم‌تر است و سطح انرژی بالاتر و حس و حال بهتری دارند. همچنین خواب بهتر و باکیفیت‌تری هم دارند.
اگر سن بالایی دارید، تمرینات قدرتی از اهمیت بیشتری برایتان برخوردار است چون به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مثل پوکی استخوان و استئوپنیا، دیابت، التهاب مفاصل و…کمک می‌کند. قبل از شروع تمرین‌های جدید، حتما با پزشکتان مشورت کنید، مخصوصا اگر سنتان بالاتر از 40 سال است و اخیرا فعالیت زیادی نداشتید. نرمش و گرم‌کردن قبل از ورزش برای پیشگیری از آسیب خیلی مهم است. یک نرمش خوب شامل کشش، بلند کردن پاها و پیاده‌روی تند است.

تمرین مقاومتی چیست؟

انواع متفاوتی از تمرین‌های مقاومتی وجود دارد که می‌توانید این تمرین‌ها را در باشگاه، سالن تناسب اندام، خانه یا حتی در فضای بیرون انجام دهید. این تمرینات شامل ورزش با وزن بدن، تمرین‌های استقامتی با طناب، استفاده از وزنه آزاد و استفاده از دستگاه‌های بدنسازی هستند. وقتی با استفاده از وزن بدنتان تمرین‌های مقاومتی انجام می‌دهید، با تجهیزات کم یا بدون هیچ تجهیزاتی عضلاتتان را تقویت می‌کنید. تمرین‌ها با وزن بدن عبارتند از؛ اسکوات، پلانک، شنا، بارفیکس و دانکی کیک. اپلیکیشن‌ها و دستورالعمل‌های مختلفی به‌صورت آنلاین یا در مجلات تناسب اندام وجود دارند که شامل اطلاعات زیادی درباره تمرینات با وزن بدن هستند. به کمک یک پلانک 30 ثانیه‌ای یا بیشتر یا انجام ست‌های بیشتری از شنا، می‌توانید استقامت خود را افزایش دهید.
می‌توانید از طناب‌ها، حلقه‌ها و بندهای استقامتی برای قوی کردن بخش‌های مختلف بدنتان مثل پاها، دست‌ها، پشت، قفسه سینه، ماهیچه‌ها و باسن خود استفاده کنید. این بندها از یک کش ارتجاع‌پذیر ساخته شده‌اند. این بندها از فشار ثابت برای تحریک رشد عضلات استفاده می‌کنند که این فشار کنترل شده است و برای مفاصل بی‌خطر است. به‌علاوه باعث افزایش انعطاف‌پذیری، تحرک و قدرتتان می‌شوند. فایده دیگر این ابزار این است که معمولا ارزان هستند، تقریبا می‌توان همه‌جا از آن‌ها استفاده کرد و به‌راحتی قابل حمل هستند پس برای مثال

ادامه مطلب در لینک زیر

تمرینات مقاومتی چیست؟ بررسی مزایای تمرین مقاومتی

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

روش مصرف کربوهیدرات

س ژانویه 18 , 2022
سیاری از افراد ورزشکار به دنبال این هستند تا قدرت و عملکرد خود را در حین انجام تمرینات ورزشی خود بهبود بخشند. اثبات شده است که استراتژی های تغذیه مناسب می توانند به شما در دستیابی به این اهداف کمک نمایند. یکی از رایج ترینِ این استراتژی ها، بارگیری کربوهیدرات […]

You May Like