بهترین تعداد تکرار‌ها در بدنسازی چقدر است؟

تعداد بهینه تکرار هر حرکت در هر ست برای دستیابی به حداکثر میزان عضله سازی، موضوعی است که شدیداً موردبحث و زمینه اختلاف‌نظر بین جامعه بدن‌سازی ​است.

اگر شما به یک انجمن و یا فروم بدن‌سازی بروید و بپرسید: “چه تعداد تکرار برای داشتن بیشترین نرخ عضله سازی مفید است؟”. با خیل عظیمی از جواب‌های متفاوت مواجه می‌شوید و بیش‌ازپیش گیج و سردرگم خواهید شد.

حجم نظرات ضدونقیض در مورد این سؤال سرسام‌آور است.

به نظر می‌رسد هرکسی نظر کارشناسی خود را در مورد بهترین رنج تکرار حرکت برای بیشترین میزان عضله سازی دارد.

مثلاً در باشگاه نزدیک محل زندگی خودتان افراد غیرحرفه‌ای وجود دارند که دائماً توصیه می‌کنند تا می‌توانید سنگین ورزش کنید و حرکت بزنید.

و یا محققین اینترنتی که به‌صورت آنلاین مشاوره می‌دهند، احتمالاً فقط حرف‌ها و حقایقی را که از فروم‌های بدن‌سازی مطالعه کردند، به خورد شما و دیگر مراجعان خود می‌دهند.

ولی بدانید که هیچ‌یک از این منابع واقعاً مفید نیستند.

پس بهتر است به پرسش خود بازگردیم، چه تعداد حرکت برای داشتن بیشترین میزان عضله سازی باید انجام شود؟

این‌یک سؤال ساده است، با پاسخی پیچیده، که امیدوارم در ادامه بتوانم به‌خوبی پاسخ آن را برای شما به شکلی قابل‌فهم بیان کنم.

علاوه بر این، قصد دارم چند مطالعه علمی در مورد این موضوع تهیه کنم.

حقیقت این است که عضله سازی را می‌توان با تعداد تکرار مختلفی به دست آورد و هیچ عدد جادویی برای نرخ تکراری که بیشترین میزان عضله سازی را به وجود آورد، در نظر گرفته نمی‌شود.

هم‌پوشانی در این زمینه بیشتر از چیزی است که ورزشکاران تصور می‌کنند و ما بیشترین میزان عضله سازی را برای رنج وسیعی از تکرار حرکت‌ها می‌بینیم.

بااین‌وجود یک رنج محدودی از تکرار حرکت‌ها وجود دارد که می‌توان بر اساس آن، بهینه‌ترین نرخ عضله سازی را به دست آورد.

محدوده‌ی تکرار حرکت‌ها معمولاً در سه بخش اصلی “محدوده‌های بارگذاری” دسته‌بندی می‌شوند و هر یک از آن‌ها توسط مطالعات مختلف تائید شده‌ و موردقبول هستند؛ که بر اساس آن‌ها اصول اساسی زیر استخراج می‌شوند:

تعداد تکرار کم (انتخاب وزنه‌های سنگین)

ادامه مطلب در لینک زیر

برای رشد عضلات تکرار کم لازم است یا زیاد؟

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آشنایی با حرکات پایه بدنسازی

د نوامبر 15 , 2021
اگر میخواهید یک روزی به یک بدنساز حرفه ای تبدیل شوید و بدنی زیبا داشته باشید این سه حرکت را با تمامی وجود خود وبه طور صحیح و اصولی در طول برنامه تمرینی های مختلف خود بگنجانید و اجرا کنید، ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که این […]

You May Like