آیا مصرف همزمان کربوهیدرات و گینر باعث افزایش وزن می شود

مکمل‌های زیادی با اهداف متفاوت توسط شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع در روند پیشرفت خود و بدون اطلاع از نحوه مصرف و ترکیب آن‌ها به مصرف این مکمل‌ها روی می‌آورند.در این مقاله قصد داریم در مورد مصرف همزمان کربوهیدرات و گینر اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

کربوهیدرات چیست ؟

کربوهیدرات ها در زیست شیمی به عنوان ساکاریدها شناخته می شوند. ساکاریدها به چهار گروه شیمیایی تقسیم می شوند : مونوساکارید ، دی ساکارید ، اولیگوساکارید و پولی ساکارید. به طور کلی ، مونوساکارید و دی ساکارید به عنوان قند طبقه بندی می شوند. شکر معمولا به عنوان کربوهیدرات ساده شناخته می شود. اولیگوساکارید و پولی ساکارید معمولا به عنوان کربوهیدرات های مختلط شناخته می شوند. اصطلاح کربوهیدرات ساده و مختلط عبارات رایج روزمره است.

میزان هضم کربوهیدرات ها بسته به نوع منبع متفاوت است. مقیاس اندازه گیری میزان هضم کربوهیدرات در بدنسازی شاخص گلیسمی نامیده می شود. هر چه شاخص گلیسمی بالاتر باشد ، راحت تر هضم می شود. چرا باید به سرعت هضم کربوهیدرات در بدنسازی توجه کرد ؟ این موضوع مربوط به هورمون انسولین است. انسولین یک هورمون بسیار قوی آنابولیک است ، که هر وقت کربوهیدرات مصرف می شود ، آزاد می گردد. اگر یک کربوهیدرات به سرعت هضم شود ، منجر به آزاد سازی زیاد انسولین می شود.

گینر چیست ؟

گینر ها (Weight Gainer) مکمل هایی هستند که برای افزایش وزن به کار می روند و کاملا مناسب افراد لاغری است که می خواهند وزنشان افزایش یابد و بدنی حجیم داشته باشند.گینر ها در واقع همان کربوهیدرات می باشند که با چربی و پروتئین مخلوط شده اند.گینری که دارای پروتئین با کیفیت بالا ، کربوهیدرات و چربی قابل قبولی باشد،انتخاب مناسبی است .امروزه پرفروش ترین افزایش دهنده های وزن آن هایی هستند که هنگام ترکیب شدن با نیم لیتر آب به شما 600 تا 900 کالری در هر مصرف میدهند.

گینر
و بتواند مقدار کالری مورد نیاز روزانه شما را بخوبی تامین کند.اگر شما به پروتئین بیشتری نیاز دارید باید گینری را انتخاب کنید که مقدار پروتئین آن نسبت به دیگر افزایش دهنده ها بیشتر باشد (70%پروتیین و30%کربوهیدرات)اگر مقدار پروتئین مورد نیازتان را بدون این محصول تامین کرده اید،ولی برای تامین کالری مورد نیاز روزانه با مشکل مواجه هستید ، محصولی با پروتئین کمتر و کربوهیدرات بیشتر برای شما مناسب تر است (30%پروتیین و 70%کربوهیدرات).

فواید و عوارض مصرف همزمان گینر و کربوهیدرات

ادامه مطلب در لینک زیر

آیا میتوان گینر و کربو را با هم مصرف کرد

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

همه چیز درباره آنابولیسم و کاتابولیسم

د اکتبر 18 , 2021
در طول وضعیت آنابولیک، بافت‌های موجود در درون بدن انسان، انرژی مورد نیاز برای رشد و ترمیم را بدست می‌آورند. آنابولیسم، برای اتفاق افتادن به انرژی نیاز دارد، برخلاف کاتابولیسم که در واقع منبع انرژی برای اتفاق افتادن وضعیت آنابولیک را فراهم می‌کند. درک مفهوم آنابولیسم یک تعریف کامل برای […]

You May Like