میوه های مفید برای قبل و بعد از تمرینات بدنسازی

بدنسازی در واقع بر روی عضله سازی و تقویت ماهیچه های بدن از طریق ورزنه زدن و تغذیه مناسب متمرکز می باشد. میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر قابل توجهی چربی، کربوهیدرات و پروتئین هستند و از مواد غذایی مفید برای بدنسازی و عضله سازی محسوب می شوند.

آمار جهانی نشان می دهد که اکثر بدنسازان حرفه ای مصرف میوه را برای بدن سازی توصیه می کنند، از آن جایی که هنگام وزنه زدن کالری زیادی مصرف می شود به نظر می رسد که مصرف میوه ها یکی از بهترین روش ها برای تامین کالری مصرف شده باشد.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با بهترین میوه ها برای بدنسازی و بهترین زمان مصرف آن ها قبل و بعد از تمرینات ورزشی بیشتر آشنا شوید؛

فواید میوه برای بدنسازی

1. مقادیر بالای پتاسیم موجود در میوه ها به بهبود عضله سازی و تقویت ماهیچه ها در بدنسازی کمک می کند.

2.مقادیر بالای کربوهیدرات موجود در میوه ها به افزایش انرژی بدن هنگام انجام تمرینات بدنسازی کمک می کند.

3.مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها، آسیب های سلولی پس از تمرینات بدنسازی را کاهش داده و برای محافظت از ماهیچه ها ضروری است.

میوه های خوب و مناسب برای بدنسازی و عضله سازی

موز

موز یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین میوه ها برای بدنسازی و عضله سازی محسوب می شود. در واقع موز را میوه ی عضله ساز می نامند، موز غنی از کربوهیدرات است و به عنوان یکی از بهترین میوه ها به بدنسازان و ورزشکاران توصیه می شود.

مقادیر بالای پتاسیم و منیزیم موجود در موز به عنوان آرام بخش طبیعی ماهیچه عمل می کند و برای کاهش فشار روی عضلات مفید است.

متخصصان توصیه می کنند که موز را به عنوان صبحانه یا به عنوان یک وعده قبل از تمرینات بدنسازی مصرف کنید.

پیشنهاد می کنیم که موز را در ترکیب با میوه ها و سبزیجات دیگر به صورت اسموتی یا شیر موز در آورده و استفاده کنید.

خرما

ادامه مطلب در لینک زیر

بهترین میوه ها برای بدنسازان و ورزشکاران قدرتی + بهترین زمان مصرف

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

لاغری با چای سبز

د نوامبر 15 , 2021
چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی های روی زمین است. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات گوناگون گیاهی است که برای سلامتی مفید هستند. برخی افراد ادعا دارند که چای سبز چربی سوزی را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. در این مقاله […]

You May Like