تأثیر ورزش در زندگی انسان

تاثیر ورزش در زندگی انسان تا حدی حائز اهمیت است که در پیشگیری، کنترل و درمان بسیاری از بیماری های انسان موثر واقع شده است. نشاط و سلامتی از مهمترین نعمت هایی است که خداوند آن را به انسان ارزانی کرده است و خوشبختی هر فردی می تواند در گرو سلامتی و تندرستی او باشد.

ورزش های گوناگون می توانند در تندرستی و بهداشت هر فرد اثرات مفیدی را داشته باشند. با ورزش کردن بدن قوای خوبی را به دست آورده و سبب شده تا اگر نقایص جسمی وجود داشته باشد بدون هیچ هزینه ای رفع شده و کارایی بدن افزایش یابد. از طرفی بدن این توانایی را خواهد یافت تا استقلال شخصیت یافته و از نظر روانی تقویت شود. در زمان ورزش کردن هر فرد از افکار منفی دور می شود و ضمن صمیمی شدن با دیگران می تواند تا اندازه ای مشاور و راهنمای دیگران باشد.

اهداف ورزش :

1- هدف های بهداشتی و تندرستی :

  • · تأمین سلامتی و بهداشت بدن در برابر بیماری ها
  • · تأمین شرایط و تقویت بدن
  • · بازسازی بدن به منظور رفع نقایص جسمی و افزایش کارایی ان

2- هدف های پرورشی و اخلاقی :

  • · پرورش روان و ایجاد زمینه برای استقلال شخصیت
  • · رشد و پرورش رغبت های مثبت
  • ·خود داری از پذیرش افکار و عقاید مسموم و ارشاد و هدایت دیگران

 3- هدف های روانی و اجتماعی :

  • ·تقویت روان و غلبه بر عادت های بد
  • · رفع عوارض مثل نگرانی – ترس و کناره گیری
  • · ایجاد حس رقابت سالم.
  • · دست یابی به شادابی و نشاط

نقش ورزش و تربیت بدنی در سلامت روانی :

 از آنجا که جسم و روان ارتباط عمیقی با یکدیگر دارند و اختلال سلامت در هر یک از اینها  سلامت دیگری را به خطر می اندازد . امروزه متاسفانه به نظر می رسد نوع زندگی مردم به ویژه در شهر های بزرگ و صنعتی آنها را از نیاز های طبیعی خود دور کرده است و در نتیجه زمینه را برای ابتلا به بیماری های روانی آماده می کند شواهد زیادی نشان می دهد که اغلب مردم از نظر سلامت روانی و جسمی در حد مطلوب نیستند.در صورت بی توجه ای به امر پیشگیری و درمان بیماری های روانی این بیماری و بسیاری دیگر از بیماری های مزمن و پایدار می شوند و برای همیشه افراد را در زندگی اجتماعی دچار مشکل می کند.متخصصان و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده اند که برای رفع اختلالات روانی در کنار دارو و درمان باید ورزش هم کرد.  این گونه به نظر می رسد شرکت منظم افراد در فعالیت های بدنی و ورزش ضمن پیشگیری از ابتلا به بیماری های جسمی و روحی ، زمینه مناسبی را برای افزایش کیفیت زندگی انسان فراهم می آورد.ورزش عامل خودباوری – تقویت اراده و احساس موفقیت و شادابی است و تخلیله هیجانی و دوری از گوشه گیری و افزایش عزت نفس را بدنبال دارد.ورزش انسان را از حالت بی تفاوتی و افسردگی بیرون می آورد و باعث نشاط و امیدواری وی می گردد.

تاثیر مثبت ورزش در کیفیت خواب:

ادامه مطلب در لینک زیر

۷ تاثیر مثبت ورزش در زندگی با وجود عدم تغییرات ظاهری مشخص

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

باورهایی نادرست که لاغری را سخت میکند

پ سپتامبر 30 , 2021
کاهش وزن از مهم ترین دغدغه های افراد چاق است ، این افراد به دلیل چاقی و اضافه وزن به دنبال رژیم هایی با بازده زودهنگام هستند که ممکن است انجام این رژیم ها آسیب پذیر و اشتباه باشند. زندگی مدرن سرشار از پیچیدگی ها و مشکلات است. همچنین تایم […]

You May Like