فواید مصرف ویتامین ث

ویتامین C یک ماده مغذی برای بدن است و دارای فوایدی مهمی برای ارگان های مختلف بدن از جمله سیستم ایمنی بدن ، پوست و استخوان ها است. این ویتامین به دفع عفونت ها از بدن کمک می کند، بهبودی زخم را تسریع می بخشد و دارای خواص آنتی اکسیدانی است.  بهترین راه تامین نیاز بدن به این ویتامین از طریق پیروی از رژیم غذایی سالم است، اما گاهی افراد به رژیم غذایی سالم دسترسی ندارند. در این صورت مصرف قرص ویتامین سی اهمیت زیادی دارد. در نتیجه جای تعجب نیست که شاهد سوالاتی نظیر بهترین زمان مصرف ویتامین C باشیم. در ادامه تلاش می کنیم به این موضوع بپردازیم.

فواید ویتامین C بر سلامتی

ویتامین ث یکی از ویتامین های ضروری برای بدن است که اگر به بدن نرسد، سلامتی تحت تاثیر قرار می گیرد و مشکلات زیادی برای افراد به وجود می آید. از فواید ویتامین ث بر سلامتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویتامین ث خطر ابتلا به بیماریهای مزمن را کاهش می دهد. زیرا ویتامین ث یک قرص آنتی اکسیدان قوی است و رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد.
  • ویتامین ث به کنترل فشار خون بالا کمک می کند.
  • ویتامین ث خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.
  • ویتامین ث سطح اسید اوریک خون را پایین می آورد و از ابتلا به بیماری نقرس پیشگیری می کند.
  • ویتامین ث از کمبود آهن در بدن جلوگیری می کند.
  • ویتامین ث به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
  • ویتامین سن از ابتلا به بیماری زوال عقل پیشگیری می نماید.

آیا ویتامین ث به عضله سازی کمک می کند؟

یکی از سوالات پرتکرار در مورد بهترین زمان مصرف ویتامین C این است که آیا این ویتامین به عضله سازی کمک می کند! مطالعات جدید در این رابطه نشان می دهد که هر چقدر میزان مصرف ویتامین ث در میانسالان و افراد مسن بیشتر باشد، توده عضلانی آنها بیشتر رشد می کند. این ویتامین نقش مهمی در سلامت استخوان دارد و به حفظ قدرت عضلات کمک می کند.

بهترین زمان استفاده از ویتامین ث

ادامه مطلب در لینک زیر

بهترین زمان مصرف ویتامین ث چه موقعی است؟

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بهترین مکمل ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

س سپتامبر 28 , 2021
مکمل های خاصی برای تقویت سیستم ایمنی وجود دارند که می توان از آن ها برای عملکرد هرچه بهتر افراد و به ویژه ورزشکارانی که تحت تمرینات فشرده هستند، استفاده کرد.سیستم ایمنی از مجموعه ای سلول تشکیل شده است و از بدن در برابر عوامل بیماری زا مانند ویروس ها، […]

You May Like