تخم مرغ و عضله سازی

تخم مرغ در بدنسازی مثل یک گنج، باارزش است. اگر ورزشکار هستید حتما از معجزه تخم مرغ در بدنسازی باخبرید.

چند نفر از شمایی که بدنسازی کار می‌کنید از خوردن تخم‌مرغ لذت می‌برید؟ آیا به روش‌های مختلف تخم مرغ را طعم‌دار می‌کنید یا همیشه آن را آب‌پز می‌کنید؟ شاید هم، چون طعم‌ تخم‌مرغ را دوست ندارید، آن را از برنامه غذایی روزانه‌تان حذف کردید.

در این مطلب به تاثیر و اهمیت تخم‌مرغ در بدنسازی می‌پردازیم و به شما می گوییم که چطور تخم مرغ به عضله‌سازی کمک می‌کند.

معجزه تخم مرغ در بدنسازی

تخم مرغ در بدنسازی نقش اصلی دارد و عضو جدانشدنی وعده‌های غذایی بدنسازان است. این ماده‌ی غذایی دارای فواید زیادی برای همه‌ی افراد است. اما، در بدنسازی بخاطر تاثیرش در عضله سازی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ تاجایی‌که  بسیاری از تخم‌مرغ به عنوان معجزه‌ی بدنسازی یاد می‌کنند.

علاوه‌بر این، باید توجه داشت که بعد از آب، پروتئین، یکی از بیشترین عناصری است که وزن بدن را تشکیل می‌دهد. بنابراین آیا جا ندارد که بگوییم: باید پروتئین یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در رژیم غذایی باشد؟ بر همین اساس، وجود تخم مرغ به علت داشتن پروتئین فراوان، در یک رژیم غذایی سالم نقش بسیار مهمی دارد.

فواید سفیده تخم مرغ برای بدنسازی

در حقیقت باید بگوییم تخم مرغ در بدنسازی نقش یک خوراکی کامل را ایفا می‌کند. چطور ممکن است؟ خب چون غنی از ویتامین‌های A ،E و K  و مجموعه‌ای از ویتامین‌های گروه B مانند B12، B1، اسید فولیک و ریبوفلاوین است.

همچنین امگا3 فراوانی دارد، برای سلامت چشم‌ها و قلب مفید است. برای لاغری هم می‌توانید از تخم‌مرغ بهره ببرید و آن را جایگزین وعده‌های اصلی یا میان‌وعده‌تان کنید. البته برای لاغری و کاهش وزن بهتر است بهترین برنامه غذایی اصولی در کنار تمرینتان داشته باشید.

میزان پروتئین سفیده تخم مرغ و زرده

ادامه مطلب در لینک زیر

آیا مصرف تخم مرغ برای عضله سازی در بدنسازان مناسب و تاثیر گذار است؟

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

انتخاب مکمل بر پایه اصول علمی

د نوامبر 22 , 2021
شاید این سوال در ذهن شما نیز به وجود آمده که چطور میتوانم بهترین مکمل را برای خودم انتخاب کنم؟ قبل از خرید مکمل های بعدی‌تان، چند چیز وجود دارد که باید بدانید. باید در این مقاله یاد بگیرید که چگونه بهترین محصولات موجود در بازار را انتخاب کنید. مردم […]

You May Like