مزایای مکمل های غذایی برای سلامتی چیست

در افراد سالم از بیشتر مکمل ها به عنوان تکمیل کننده مواد غذایی یاد می شود و کاملا بی ضرر هستند با این وجود موارد نادری وجود دارد شرایط سلامتی را با مصرف بیش از حد آنها به خطر می اندازد. پزشکان می‌گویند: مکمل های تایید شده که از شرکت های معتبر خریداری می‌شوند در صورتی که طبق دستورالعمل های تعیین شده مصرف شوند، تقریبا در بیشتر مواقع ایمن هستند.اما این اشتباه است این طور تلقی کنیم که مکمل های غذایی پتانسیل مضر بودن را ندارند.

در صورتی که همین مکمل ها بیش از حد مصرف شوند خطراتی به همراه دارند. در حالی که در بسیاری از موارد سطوح اضافی مکمل ها دفع می شوند، احتمال دارد که این سطوح اضافی به ویژه برای کبد که وظیفه سم زدایی را برعهده دارد، سمی باشد.

به گفته پزشکان مردم گاهی به اشتباه تصور می‌کنند که مکمل های غذایی مفیدند و هر چه بیشتر مصرف شوند، بهتر است. در حالی که مکمل‌ها اگرچه عمدتا بدون نیاز به نسخه پزشک عرضه می‌شوند اما مصرف آنها همیشه عاری از خطر نیست.

همچنین خطر بالقوه در صورت مصرف همزمان چند مکمل وجود دارد. چرا که برخی اوقات این مکمل ها می توانند متقابلاً بر یکدیگر اثر بگذارند. این بدان معناست که یک مکمل ممکن است اثرات مکمل دیگر را تقویت کند، در حالی که در موارد دیگر ممکن است مکمل ها حاوی یک یا چند ماده مغذی یکسان باشند که در نهایت به افزایش بیش از حد آن ماده در بدن منجر می‌شود. در عین حال بدن برخی از افراد ممکن است کمتر قادر به متابولیزه کردن مواد خاصی باشد که می تواند بر چگونگی تاثیر این مواد بر بدنشان اثرگذار باشد.

به طور کلی می‌توان پیش‌بینی‌های احتیاطی و هشدار دهنده را نسبت به مصرف مکمل ها برای یک جمعیت گسترده در نظر گرفت اما این به معنی بی خطر بودن آن مکمل برای همه افراد نیست.

مزایای مکمل های غذایی برای سلامتی چیست؟

ادامه مطلب در لینک زیر

آیا مکمل ها بی خطر هستند؟

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

معرفی بهترین مکملها برای ورزش کراس فیت

د اکتبر 18 , 2021
تمرینات کراس فیت باعث می شود بدن شما دچار ضرب و شتم شود. مصرف مکمل برتر مخصوص ورزشکاران کراس فیت می تواند از سفر شما پشتیبانی کرده و آن را به سطح بعدی برساند به سختی می توان کسی را پیدا کرد که درباره پدیده CrossFit چیزی نشنیده باشد. و […]

You May Like