اثر شگفت انگیز ماست بر لاغری

آیا می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید؟ اگر به کاهش وزن فکر می‌کنید اما لب به لبنیات نمی‌زنید، به نتیجه نخواهید رسید. زیرا لبنیات به دلیل وجود پروتئین می‌توانند به پایین آوردن وزن شما کمک کنند. یکی از این لبنیات ماست است. مصرف ماست پروبیوتیک می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

ماست چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

ماست به لطف پروتئین، پروبیوتیک و تطبیق پذیری در فرآیند آشپزی، برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه همه محصولات لبنی حاوی پروتئین هستند و مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارند اما ماست  بیشتر از بقیه موارد می‌تواند به بدن شما کمک کند. پروبیوتیک‌هایی که در ماست وجود دارد محیطی را ایجاد می‌کند که در آن باکتری‌های خوب قادرند رشد و توسعه یابند.

زمانی که روده شما با وجود آنتی بیوتیک‌ها و غذاهای نامناسب ضعیف‌تر می‌گردد، احتمال التهاب بیشتر خواهد شد. در این شرایط فرد بیشتر از قبل چاق می‌شود. مطالعه منتشر شده در مجله British Journal of Nutrition نشان می‌دهد زنانی که اضافه وزن دارند و رژیم غذایی با کالری محدود و به همراه مکمل‌های حاوی پروبیوتیک را به مدت 12 هفته دنبال می‌کنند، بیشتر از سایر افراد وزن کم خواهند کرد.

چرا باید مصرف ماست را افزایش دهیم؟

گروهی از محققان دریافته‌اند که مصرف کنندگان ماست نسبت به سایر افراد حجم عضلات بیشتری دارند و چربی شکمی بیشتری کم می‌کنند. این یک خبر بسیار خوب است زیرا هر چقدر حجم عضلات بیشتر باشد، کالری سوزانده شده بیشتر می‌شود و همین امر کاهش وزن را ساده تر و اسان‌تر خواهد کرد. خوشبختانه روش‌های زیادی برای استفاده از ماست وجود دارد و می‌توان از خواص بی نظیر آن برای کاهش وزن استفاده کرد.

کدام ماست برای کاهش وزن پیشنهاد می‌شود؟

ماست یونانی تقریبا دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد. 230 گرم ماست یونانی حدود 20 گرم پروتئین دارد، در حالیکه ماست معمولی حدود 11 تا 13 گرم پروتئین دارد. محتوای بالای پروتئین ماست یونانی باعث شده که این ماست در میان کسانی که سعی دارند وزنشان را کنترل کنند محبوب شود زیرا به جلوگیری از گرسنگی کمک می‌کند.

از ماست به جای خامه ترش استفاده کنید

به جای اینکه بر روی سالاد یا غذای خود از خامه ترش استفاده کنید؛ ماست یونانی را با گشنیز و ادویه تاکو مخلوط کنید و طعم دلخواه خود را به آن بیفزایید. اگر ادویه‌ای در دسترس ندارید می‌توانید از ماست یونانی ساده استفاده کنید. اینکار نه تنها یک جایگزین ساده برای کمتر کردن کالری و چربی ورودی به بدن فراهم می‌کند بلکه باعث می‌شود پروتئین بیشتری وارد بدن گردد و این یک انتخاب هوشمندانه است.

ماست را به اسموتی‌های خود اضافه کنید

ادامه مطلب در لینک زیر

آیا ماست میتواند چربی شکم را کاهش دهد؟

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تمرین زدگی و راه های مقابله با آن

د اکتبر 18 , 2021
بدن آدمی نیز همانند بدن تمامی موجودات زنده ای که خداوند خلق کرده است از نظر فیزیکی و حتی از نظر روحی و روانی توان، بازده و کارایی محدودی دارد. کسانی که به طور مداوم و منظم به تمرینات سنگین و فشرده بدنی می پردازند باید این مهم را همواره […]

You May Like