نکاتی درمورد ورزش کراس فیت

ورزش کراس فیت یک ورزش ادغام شده از حرکات قدرتی ، استقامتی و هوازی می‌باشد که می‌تواند به شما کمک کند به تناسب اندام برسید. این ورزش یک نوع ورزش قدرتی است که در حال گسترش می‌باشد حرکات آن برای یک گروه خاص عضلانی نیست و یک ورزش آسان به حساب نمی‌آید به همین خاطر بیشترین تمرکز کراس فیت بر روی بهبود توانایی قلب و ریه ، قدرت ، استقامت ، انعطاف پذیری ، سرعت ، چابکی ، تناسب و تعادل می‌باشد. در هفته 3 الی 5 جلسه تمرین بین 5 تا 15 دقیقه زمان برای انجام تمرینات این ورزش کافی است. اگرچه مدت زمان تمرینات کم است ولی در عوض شدت بالایی دارند که به صورت دوره‌ای انجام می‌شوند. حرکات کراس فیت بسیار زیاد است که ما در اینجا به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم اما حرکات اصلی آن ترکیبی ، کشیدنی و دویدنی ، اسکوات و پرسی و پارویی است.

  • حرکت پاور کلین : در این حرکت با قدرت و سرعت هالتر را بلند کرده ، تا جلو و روی شانه ها بالا آورده می‌شود.
  • حرکت برپی : انجام دادن این حرکت نیاز به وزنه ندارد. برای انجام این حرکت روی زمین ایستاده و خیلی سریع به حالت شنا بر روی زمین قرار گرفته و حرکت شنا را انجام می‌دهید بعد به حالت اسکوات رفته و به حالت انفجاری سمت بالا می‌پرید.
  • اسنچ : در این حرکت هالتر را از روی زمین تا روی سر بالا آورده در حالی که باید بازو ها راست باشد.
  • تراستر : این حرکت با وزن بدن است و در ابتدا باید به صورت ایستاده هالتر را تا جلوی شانه ها بالا بیاورید بعد به صورت اسکوات پایین بیاورید تا جایی که زانو حالت موازی با زمین داشته باشد بعد خیلی سریع بالا آمده و هالتر را بالای سر پرس کنید.

تاثیرات تمرینات کراس فیت بر مبتدیان چگونه است؟

راه های متفاوتی برای شروع ورزش کراس فیت وجود دارند، برای مثال تمرینات کراسفیت را میتوان در باشگاه های ورزشی یا باکس (کراس فیتر ها معمولا به صورت دسته جمعی در سوله هایی که به آن باکس گفته می شود، تمرین می کنند) کراس فیت انجام داد. طبق آخرین شمارش ها بیش از 15.000 باکس کراس فیت وجود دارد. اگر در یکی از جلسات کراس فیت شرکت کنید به احتمال زیاد تمرینات روز کراس فیت که باعث بهبود متابولیسم بدن می شوند را انجام خواهید داد. این تمرینات ترکیبی از تمرینات قدرتی با حداکثر تکرار ممکن در هر ست و در یک بازه ی زمانی مشخص می باشند که سیستم قلبی عروقی را بهبود بخشیده و باعث عضله سازی می شوند. تمرینات، دور ها و تکرار ها در ورزش کراس فیت همیشه در حال تغییر هستند بنابراین هرگز نخواهید دانست چه تمرینی پیش رو دارید. یک روز ممکن است چند بار مسافت های 400 متری را بدوید، روز دیگر بارفیکس بزنید و روز بعد تمرینات کتل بل سویینگ، برپی و باکس جامپ را انجام دهید. حتی برخی از تمرینات روزانه ی کراس فیت شبیه به تمرینات بدنسازی هستند، برای مثال تمرینی به نام “لین” ترکیبی از 5 دور پرس سینه با تکرارهای ماکسیمم و بارفیکس می باشد. اما کراس فیت فراتر از تمرینات بدنسازی می رود. برای مثال جامپ باکس کراس فیت باعث بهبود تناسبات بدن شما به منظور افزایش توانایی برای انجام لیفت های ترکیبی، لیفت های المپیکی و بهبود مهارت هایی نظیر طناب زدن، بارفیکس زدن، دویدن و حتی تکنیک های پارو زدن می شود.

آیا کراس فیت باعث عضله سازی می شود؟

ادامه مطلب در لینک زیر

نکاتی که بهتر است قبل از شروع ورزش کراس فیت بدانید

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تأثیر ورزش در زندگی انسان

پ سپتامبر 30 , 2021
تاثیر ورزش در زندگی انسان تا حدی حائز اهمیت است که در پیشگیری، کنترل و درمان بسیاری از بیماری های انسان موثر واقع شده است. نشاط و سلامتی از مهمترین نعمت هایی است که خداوند آن را به انسان ارزانی کرده است و خوشبختی هر فردی می تواند در گرو […]

You May Like