اهمیت کربوهیدرات برای عضله سازی

اهمیت کربوهیدرات برای عضله سازی چیست؟ چرا این درشت مغذی از اهمیت ویژه‌ای برای ورزشکاران برخوردار می‌شود؟ با ما همراه باشید تا به شما علت محبوبیت رژیم غذایی کم کربوهیدرات در بین فیزیک‌کاران را بگوییم. تحقیقات نشان داده که این رژیم برای چربی سوزی عالی بوده اما در مورد مصرف کربوهیدرات در دوران حجم چطور؟

در سال‌های گذشته اکثر ورزشکاران و بدنسازان به سراغ رژیم‌های کم کربوهیدرات می‌رفتند؛ به‌خصوص افرادی که به دنبال افزایش حجم بدون افزایش میزان چربی بدن بوده‌اند. حقیقت این است که یک رژیم غذایی مشخص ممکن است برای همه به‌طور یکسان مناسب نباشد، رژیم کم کربوهیدرات به سوزاندن چربی کمک می‌کند اما برای ساخت عضلات مناسب نیست و به نظر می‌رسد خیلی از افراد با استفاده از این رژیم از پتانسیل عضله سازی خود بهره نبردند.

چرا عضله سازی با کربوهیدرات ضروری است؟

این سؤالی است که در حال حاضر در ذهن شما وجود دارد؛ اهمیت کربوهیدرات برای عضله سازی به چه میزان می‌باشد؟ مگر کربوهیدرات فقط برای اضافه کردن وزن و افزایش انرژی نیست؟ خیر. با این ساکاریدها چیزهای بیشتری از آن‌چه که شنیده‌ایم به دست می‌آوریم. بیایید نگاهی بیندازیم که نقش کربوهیدرات در عضله سازی چیست؟

کربوهیدرات به افزایش میزان انرژی شما در تمرین کمک می‌کند.

این درشت مغذی سزاوار اعتبار بیشتری است. اولاً کربوهیدرات‌ها منبع انرژی برتر بدن ما هستند. حتی در صورت وجود چربی‌ها و پروتئین، کربوهیدرات اولین مخزن دریافت انرژی محسوب می‌شود. رژیم غذایی کم کربوهیدرات برای ورزشکاران پرانرژی طراحی نشده است. به‌ویژه کسانی که تحت تمرین پرفشار مانند تمرینات استقامتی قرار می‌گیرند.

به همین دلیل شروع جلسه درحالی‌که قند موردنیاز بدن به‌طورجدی تأمین نشده است، می‌تواند باعث شود که در اولین حرکت احساس تخلیه کنید. برای این منظور ماهیچه‌های خود را با گلیکوژن آماده کنید تا این مشکل برطرف گردد.

بنابراین با فراهم نمودن انرژی لازم برای تمرین، به ساختمان عضله کمک کرده و به اهمیت کربوهیدرات برای عضله سازی پی خواهیدبرد. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند سخت‌تر به تمرین بپردازید تا میزان بیشتری از آسیب‌های میکروبولار را وارد نمایید. هرچه فشار بیشتری را زیر تمرین تحمل کنید، عضله سازی بهتری خواهید داشت.

کربوهیدرات‌ها و سنتز پروتئین

سنتز پروتئین فرایندی است که طی آن سلول‌های بیولوژیکی، پروتئین جدید تولید می‌کنند. این موضوع معمولاً با تخریب پروتئین، هنگامی‌که بدن سلول‌های پروتئینی را تجزیه می‌کند، متعادل می‌شود.

برای سادگی درک موضوع، این فرایند را به‌عنوان ساختارهای جدید پروتئین در حال شکل‌گیری در نظر بگیرید. سپس می‌توان از آن‌ها برای ساخت مجدد و تقویت عضلات آسیب‌دیده استفاده کرد. اگر سنتز پروتئین اتفاق نیفتد، فیبرهای عضلانی پاره شده‌ شما قابل‌ترمیم نیستند و این منجر به از بین رفتن حجم عضلانی بدن می‌شود.

تقریباً هر دانشمندی در سیاره زمین موافق است که مصرف پروتئین پس از تمرین باعث بهبود سنتز پروتئین می‌گردد؛ اما آیا این بدین معنی است که شما باید قبل از این‌که دمبل را بر روی زمین بگذارید پروتئین مصرف کنید؟ خیر این‌طور نیست. به نظر می‌رسد داشتن یک وعده غذایی غنی از پروتئین بین ۳۰ دقیقه تا دو ساعت بعد از تمرین بهترین نتیجه را دارد.

همچنین تحقیقاتی برای بیان اهمیت کربوهیدرات در عضله سازی وجود دارند که نشان می‌دهد کربوهیدرات‌ها درواقع سنتز پروتئین را بهبود می‌بخشند. این تنها یکی از دلایلی است که می‌تواند باعث شود ورزشکاران، کربوهیدرات‌هایی که سریع عمل می‌کنند را در رژیم بعد از تمرین خود قرار دهند.

ظاهراً این موضوع به دلیل آزاد‌سازی انسولین در بدن به هنگام تشخیص کربوهیدرات است. سپس این فرایند به فشار آمینواسیدها به عضله کمک نموده و منجر به افزایش سرعت بازسازی پروتئین می‌شود.

رشد بهتر عضلات با مصرف ترکیبی پروتئین و کربوهیدرات

ادامه مطلب در لینک زیر

تاثیر مصرف کربوهیدرات بر شد عضلات

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقش پر رنگ خواب مناسب و کافی در چربی سوزی و عضله سازی

پ سپتامبر 30 , 2021
بسیاری از ما می دانیم که به خواب بیشتری نیاز داریم اما با این حال در اولویت قرارش نمی دهیم. یشتر ما دوست داریم ساعت اضافی که باید بخوابیم را صرف بیرون رفتن، دیدن یک اپیزود دیگر ازسریال مورد علاقه یا کارهای متفرقه کنیم. اما اگر کاهش وزن برایتان اهمیت […]

You May Like