باورهایی نادرست که لاغری را سخت میکند

کاهش وزن از مهم ترین دغدغه های افراد چاق است ، این افراد به دلیل چاقی و اضافه وزن به دنبال رژیم هایی با بازده زودهنگام هستند که ممکن است انجام این رژیم ها آسیب پذیر و اشتباه باشند.
زندگی مدرن سرشار از پیچیدگی ها و مشکلات است. همچنین تایم و زمان ما را محدود کرده ، مثلاً بسیاری از ما نمی توانیم قوانین مربوط به کاهش وزن  را رعایت کنیم. به همین دلیل با مشکلاتی در این راه مواجه خواهیم شد. در این قسمت قصد داریم تا باورهای غلط در مورد کاهش وزن را به شما معرفی کنیم تا هر چه سریع تر و اصولی تر به این مهم دست پیدا کنید.

باورهای غلط در مورد کاهش وزن

ترجیح مواد غذایی بدون چربی به مواد غذایی که چربی دارند:

بسیاری از افراد فکر می کنند که برای رژیم گرفتن باید چربی را کاملاً کنار بگذارند و چربی را برابر با کالری می دانند. اما گاهی اوقات بعضی از غذاها فاقد چربی هستند که اتفاقاً کالری بیشتری دارند. مثلا بعضی از غذاهای فرآوری شده بدون چربی وجود دارند که حتماً باید آنها را با اجزای خوراکی مثل سدیم و غیره ترکیب کنید و در نتیجه کالری آن ها بسیار بالا می رود. پیشنهاد ما این است که به جای کنار گذاشتن چربی ها به طور کامل ، مصرف چربی های اشباع را کم کنید. مصرف 13 گرم چربی در روز در یک رژیم 2000 کالری می تواند راهکار مناسبی برای کاهش وزن محسوب شود.

نادیده گرفتن صبحانه به کاهش وزن کمک نمی کند:

اگر به مصرف صبحانه اعتقادی ندارید ، نباید خودتان را مجبور به خوردن آن کنید اما این نکته را در نظر بگیرید که حذف یک وعده اصلی غذایی هرگز به کاهش وزن شما کمک نمی کند ، بلکه عاملی برای استرس و فشار می باشد و در نتیجه پروسه کاهش وزن شما و متابولیسم به خوبی پیش نمی رود.

سرکوب کردن بیش از حد گرسنگی:

زمانی که خودتان را برای مصرف غذاهای خاصی محدود می کنید ، احتمال اینکه میل شما به آن غذاها بیشتر شود هم افزایش پیدا می کند. در واقع ذهن شما لجبازی می کند و به همین دلیل به مراجعه کنندگان توصیه می کنیم که برای جلوگیری از افزایش وزن بیش از حد ، در مورد نخوردن یک ماده غذایی خاص حساسیت نشان ندهند و همچنین قبل از خوردن یک ماده غذایی که کمی خلاف رژیم غذایی شما می باشد ، بیش از حد به خودتان استرس وارد نکنید زیرا ذهن شما در روند کاهش وزن بسیار موثر است.

مصرف قند بدن را چاق می کند:

مصرف کربوهیدرات به مقدار زیاد ممکن است باعث افزایش وزن شود اما این مصرف کالری بیش از حد است که افزایش اصلی را در پی دارد. مصرف کربوهیدرات ها که جزء منابع اصلی مواد مغذی محسوب می شوند و سوخت رسانی بدن را انجام می دهند ، یک جزء ضروری در رژیم است. به همین دلیل نباید آن ها را بیش از حد کم و یا قطع کنید. پیشنهاد ما این است که کربوهیدرات ها 45 تا 65 درصد کالری روزانه شما را از طریق میوه ، حبوبات ، برنج قهوه ای ، جو ، لوبیا و نخود تامین کند.

تنها کاری که باید انجام دهم ، ورزش زیاد می باشد

ادامه مطلب در لینک زیر

باورهایی غلط و اشتباه در مورد چربی سوزی

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

قبل از تمرین چه بخوریم

پ سپتامبر 30 , 2021
تا به حال فکر کرده اید که قبل از ورزش چه مواد غذایی را باید و نباید خورد تا نتیجه ورزش به خوبی در سلامت و تناسب اندام دیده شود؟داشتن یک رژیم غذایی مناسب و آگاهانه برای قبل از ورزش و همینطور بعد از انجام حرکات ورزشی در رسیدن به […]

You May Like