مکمل بتاآلانین و فواید مصرف آن

بتاآلانین (Beta-Alanine) یک مکمل مشهور میان ورزشکاران و علاقه‌مندان به تناسب اندام است.بتاآلانین یک آمینواسید غیرضروری است که برخلاف سایر آمینواسیدها، بدن از این آمینواسید برای ساخت پروتئین استفاده نمی‌کند. در عوض این آمینواسید با اسید آمینه هیستیدین ترکیب می‌شود و سبب تولید کارنوزین می‌شود سپس کارنوزین در عضلات اسکلتی شما ذخیره می‌شود.کارنوزین سبب کاهش تجمع اسیدلاکتیک در عضلات شما به هنگام ورزش و به دنبال آن افزایش عملکرد ورزشکاران می‌شود.

اسیدآمینه بتاآلانین چگونه عمل می‌کند؟

زمانی که مقدار زیادی از یون های هیدروژن در ماهیچه های اسکلتی آزاد می شوند، اسیدوز رخ داده و در واقع سطوح pH عضلانی کاهش می یابند. این اسید می تواند خستگی را به دنبال داشته باشد و عملکرد ورزشکاران را در شدت های بالا تحت تأثیر قرار دهد. در مقابل، بتا آلانین می تواند این خستگی را به تأخیر انداخته و سطوح pH را به خوبی مدیریت نماید. از این رو، مشخص شده است افرادی که به تمرینات شدید می پردازند، سطح کارنوزین عضلانی بالاتری دارند.اگر ما بتوانیم میزان بتا آلانین موجود در بدن را افزایش داده و منابع کارنوزین را تقویت کنیم، آنگاه ممکن است سطوح کارنوزین در بدن افزایش یابد. این امر می تواند عملکرد استقامتی فرد را به دلیل بتا آلانین تا حد زیادی بهبود بخشد.

سایر مزایای بتا آلانین:

به جز موارد بالا مشخص شده است که خواص آنتی اکسیدانی کارنوزین بیشتر از عملکرد ورزشی می باشد. در به عبارتی، این مکمل، با خنثی سازی رادیکال های آزاد و کاهش استرس اکسیداتیو، فواید ضد پیری داشته و سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.مطالعات همچنین نشان داده اند که بتا آلانین می تواند عملکرد ماهیچه های افراد مسن را بهبود بخشد. این امر می تواند کیفیت زندگی این گروه سنی را بالاتر ببرد و از انحطاط و ضعف بیشتر آنها جلوگیری نماید.

نحوه استفاده از بتا آلانین:

ادامه مطلب در لینک زیر

بتا آلانین چیست؟ هر آنچه در مورد بتاآلانین باید بدانید

 

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

برترین مکمل ها جهت بهبود عملکرد ورزشی

پ سپتامبر 30 , 2021
 یکی از فواید مهم ورزش منظم، تقویت عضلات و رشد آنها است. بدیهی است افزایش حجم عضلات تنها با انجام ورزش های قدرتی امکان پذیر نیست. بلکه دریافت مکمل افزایش حجم عضلات به شما کمک می کند تا مسیر رسیدن به اندام دلخواهتان را کوتاه کنید.همان طور که می دانید، […]

You May Like