رژیم معکوس چیست

آیا همیشه می‌ خواستید یک رژیم غذایی معکوس را امتحان کنید اما مطمئن نیستید که چطور شروع کنید ؟ رژیم غذایی معکوس دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد : یک رژیم غذایی وارونه شده. به جای کاهش کالری و افزایش مدت زمان دویدن روی تردمیل ، با افزایش تدریجی کالری به رژیم غذایی خود و کاهش تمرینات کاردیو ، سوخت و ساز ( متابولیسم ) بدنتان را افزایش می دهید.

نحوه آغاز رژیم غذایی معکوس

اول از همه باید بدانید که غذا به عنوان منبع تامین انرژی محسوب می شود. علاوه بر این ، میزان کالری دریافتی هر شخصی مرتبط با سطح فعالیت روزانه ، حجم توده های عضلانی و اهداف آن فرد می باشد. اگر به مدت ۱۶-۸‌ هفته است که میزان کالری دریافتی خود را کاهش داده اید ، اکنون بهترین زمان برای شروع رژیم غذایی معکوس است.با پیروی از این رژیم غذایی سبک تمرینات شما تغییر نخواهد کرد ، زیرا افزایش و یا کاهش وزن شما بستگی به این دارد که در فاز نگهدارنده ، حجمی و یا کاهش کالری باشید. در این دوره پیشنهاد می کنیم تمرینات متمرکز بر هایپرتروپی و اندکی تمرینات قدرتی انجام دهید. باید تعداد تکرارها و شدت تمرینات را بالا نگه دارید تا بتوانید در حین انجام آن ها ، اندکی تمرینات کاردیو را انجام دهید.

نکته کلیدی در طول دوره رژیم غذایی معکوس ، افزایش تدریجی میزان کالری است. مقدار کالری هر فردی متفاوت خواهد بود. Scoggin بیان می کند : ” چیزی که برای شما مناسب است ، تنها برای شما مفید بوده و آنچه که برای یک شخص دیگر کاربرد دارد ممکن است برای فردی دیگر کارساز نباشد. “

عملکرد رژیم کالری معکوس چگونه است ؟

اکثر رژیم های غذایی شامل کاهش کالری دریافتی برای ایجاد کمبود کالری هستند ، این بدین معناست که کالری دریافتی شما کمتر از میزان کالری است که می سوزانید. با گذشت زمان ، بدن شما شروع به سازگاری می کند و در تلاش برای صرفه جویی در مصرف انرژی ، سرعت متابولیسم شما کند می شود. هنگامی که آماده بازگشت به یک رژیم غذایی عادی هستید اما می خواهید وزن خود را حفظ کنید ، این مسئله می تواند مشکل ساز شود یا وقتی که به سطح ثابتی از کاهش وزن برخورد می کنید و قادر به کاهش بیشتر کالری نیستید. رژیم معکوس معمولا شامل افزایش کالری دریافتی به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ کالری در هفته بیش از میزان پایه است ، یعنی تعداد کالری که در حال حاضر برای حفظ وزن خود مصرف می کنید. این دوره ۴ تا ۱۰ هفته و یا تا زمان دستیابی به اهدافتان طول می کشد. از آنجا که نیاز پروتئین به طور معمول برای وزن بدن و نه کالری مصرفی محاسبه می شود ، پروتئین دریافتی شما می تواند در طول رژیم ثابت باقی بماند.

افزایش کالری دریافتی ممکن است سوخت و ساز بدن را تقویت کرده و به بدن کمک کند تا از طریق ترموژنز فعالیت غیر ورزشی ( NEAT ) که شامل کارهای روزمره مانند راه رفتن ، صحبت کردن و کج خلقی است ، بیشتر بسوزد. علاوه بر این ، رژیم کالری معکوس ممکن است سطح هورمون های در گردش خون مانند لپتین را که باعث تنظیم اشتها و وزن بدن می شوند ، عادی کند. تحقیقات نشان می دهد لپتین که توسط سلول های چربی موجود در بدن تولید و دفع می شود در پاسخ به کاهش کالری دریافتی ، کاهش می یابد. وقتی سطح لپتین کاهش می یابد ، اشتها افزایش یافته و کالری سوزی کاهش می یابد.

چگونگی شروع یک رژیم معکوس

ادامه مطلب در لینک زیر

رژیم معکوس چیست، بیشتر غذا بخورید تا احساس بهتری داشته باشید!

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

با فواید ال کارنیتین آشنا شوید

س سپتامبر 28 , 2021
کسانی که به دنبال مکمل‌های غذایی برای سوزاندن چربی می‌گردند، با تبلیغات بسیاری در مورد نقش معجزه آسای یکی از این مکمل‌ها به نام ال – کارنیتین در تقویت عضلات و سوزاندن چربی‌ها مواجه خواهند شد. اما ال کارنیتین چیست و آیا واقعا در چربی سوزی تاثیر دارد؟ ال کارنیتین […]

You May Like