بهترین روش برای کات کردن عضلات

بسیاری از افراد به منظور کات بدنسازی وارد این رشته ورزشی می شوند. نمایان شدن بدن در یک باکس زیبای عضلات همه را به وجد می آورد و زیبایی خیره کننده برای بدن به وجود می آورد. از این رو به منظور حفظ زیبایی بدن در مراحل حرفه ای از کات بدن استفاده می شود. کات بدن پس از یک دوره حجم گیری اتفاق می افتد. این دوره حجم نباید همزمان با دوره کات اتفاق بیفتد.از این رو باید اجازه دهید بدن تان به حجم مورد نیاز برسد و بعد با تمرینات فشرده آنها را تبدیل به شکل و فرم دلخواه درآورید. البته باید برای هر قسمت از بدن تمرینات مخصوص به خود را انجام دهید. باید تلاش خود را روی همان قسمتی که می خواهید کات شود، بگذارید.در ادامه اطلاعات مفیدی درباره کات بدنسازی به شما ارائه خواهیم کرد.

شروع بهترین برنامه کات بدنسازی

بهتر است بدانید برای دوره کات باید طبق برنامه ورزشی خاص تمرین کنیم. همچنین هدف از برنامه کات رسیدن به بدنی خشک و عضلانی در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون کاهش عضله است. در نتیجه برنامه کات بدنسازی دو جنبه بسیار مهم دارد:

  • تمرین هوازی
  • تمرین با وزنه

۱. تمرین هوازی در برنامه کات بدنسازی

اصلاً جای تعجب ندارد پایه ثابت هر برنامه کات یا چربی‌سوزی، تمرینات هوازی است. تمرینات هوازی شامل تمریناتی چون: تردمیل، الپتیکال و دوچرخه ثابت و تمرینات متنوع دیگری است. از این رو با بررسی مضرات و فواید هر کدام و با توجه به توصیه مربی هر کدام از آنها را برای انجام تمرینات انتخاب کنید.

حتما این را می دانید که با انجام تمرینات هوازی (کاردیو) عضله سوزی اتفاق می افتد. البته این در صورتی است که مواردی را در نظر نگیرید و هر کدام را بخواهید در زمان دلخواه انجام دهید. اگر می خواهید عضلات درگیر بدن تان از بین نرود. پس بهتر است مدت زمان انجام این تمرینات را مدیریت کنید.

۲. تمرین با وزنه

اکثر افراد تازه کار در بدنسازی، تصور دارند که وزنه زدن فقط در عضله سازی آنها تأثیر بسیاری می گذارد. حتی بر این باورند که وزنه زدن تأثیری در چربی سوزی ندارد. این در حالی است که تمرین با وزنه نه ‌تنها باعث چربی‌ سوزی شده، بلکه اثر طولانی‌تری نسبت به تمرینات کاردیو خواهد داشت.

یعنی در حین انجام تمرینات هوازی، چربی سوزی نیز اتفاق می افتد. حین وزنه زدن بدن تا ساعت‌‌ها بدن به چربی‌ سوزی ادامه می دهد. حتی فرقی ندارد روی مبل دراز کشیده‌ یا مشغول گوش‌ کردن آهنگ مورد علاقه تان باشید.

برنامه کات برای افرادی مناسب است که دوره حجم را تمام کرده‌اند و علاقه ‌مند سوزاندن چربی‌های اضافه‌ هستند. برای انجام بهترین برنامه کات باید به‌ خاطر داشته باشید که ترکیب بدنسازی با وزنه و تمرینات هوازی سریع‌ترین و ایمن‌ترین راه برای کات عضلات است.

تغذیه مناسب برای کات کردن عضلات

مصرف پروتئین را به اوج برسانید

ادامه مطلب در لینک زیر

بهترین روش ها برای کات شدن بدن

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بعد از تمرین چه بخوریم

س سپتامبر 28 , 2021
احتمالا شما هم از زمره کسانی هستید که در مورد این موضوع بلاتکلیف بوده و درست نمی دانید تغذیه تمرینی شما چگونه باید باشد. قبل ورزش چه بخوریم؟ در حین آن چگونه سوخت رسانی به عضلات را تامین کنیم؟ بعد از ورزش چه؟ از چه گروه های مواد غذایی باید […]

You May Like