مزیت های مکمل آمینواسید شاخه دار یا BCAA

در سال‌های اخیر استفاده از مکمل‌ ها در فرآیند بدنسازی به افراد کمک کرده است که بتوانند خیلی سریعتر دوره ورزشی خود را طی نموده و به فرم ایده‌آل بدن خود برسند. این مکمل‌ها نقش بسیار مهمی در عضله سازی دارند به همین دلیل است که اغلب جوانان تمایل زیادی به مصرف آن ها دارند. اما نباید فراموش کرد که مصرف تمام مکمل ها باید با احتیاط انجام شود چرا که اگر بدن شما از نظر برخی از عناصر در سطح ایدهآل باشد و اکنون شما مجدداً مکمل های مربوط به آن را مصرف کنید غلظت برخی از ترکیبات در بدن افزایش یافته و حالت مسمومیت پیدا می‌کند. برای مثال اگر می‌خواهید مکمل اسید های آمینه شاخه دار یا مکمل BCAA را مصرف کنید ابتدا لازم است با مزایای این مکمل آشنا شده و سپس از متخصص برای تایید صلاحیت خود جهت استفاده از مکمل مشورت بگیرید.

آشنایی با انواع مکمل هایی که برای رژیم های غذایی و تغذیه ورزشکاران تولید می شود کمک خواهد کرد شما با احتیاط عمل نموده و در مصرف آن ها زیاده روی نکنید. یکی از این مکمل ها، اسیدهای آمینه شاخه دار هستند که مسئول محافظت از عضلات شما در برابر اثرات کاتابولیکی رژیم گرفتن است. به هر حال وقتی رژیم غذایی را شروع می کنید تا به وزن ایده آل خود برسید، افتادگی عضلات را شاهد خواهید بود. لاغر شدن خوب است اما آنچه که بسیار مهم تر است، داشتن اندامی زیبا است. شما لاغر می شوید تا بدن خوش فرم داشته باشید. لذا مکمل اسیدهای آمینه شاخه دار یکی از روش هایی است ک هبه خوش فرم ماندن بدن کمک می کند. در ادامه با مقاله مکمل BCAA همراه ما باشید.

۹ مورد آمینواسید  ضروری یا مکمل BCAA

20 اسید آمینه مختلف وجود دارد که هزاران پروتئین مختلف را در بدن انسان تشکیل می دهد. 9 مورد از این 20 نوع، آمینواسید ضروری در نظر گرفته می شوند، بدین معنی که بدن نمی تواند آنها را تولید کند و باید از طریق رژیم غذایی بدست آیند. از بین 9 اسید آمینه ضروری ، سه اسید آمینه زنجیره ای شاخه دار (BCAA) هستند: لوسین ، ایزولوسین و والین. “زنجیره شاخه دار” به ساختار شیمیایی BCAA اشاره دارد که در غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ ، گوشت و محصولات لبنی یافت می شود. آنها همچنین یک مکمل غذایی محبوب هستند که در درجه اول به صورت پودر فروخته می شوند.

مزیت های مکمل آمینواسید

۱. افزایش رشد عضله :

یکی از محبوب ترین کاربردهای مکمل BCAA افزایش رشد عضلات است. لوسین BCAA مسیر خاصی را در بدن فعال می کند که سنتز پروتئین عضله را تحریک می کند ، این فرآیند منجر به عضله سازی می شود. در یک مطالعه ، افرادی که بعد از تمرین مقاومتی خود با 5.6 گرم BCAA نوشیدنی مصرف کردند ، در مقایسه با افرادی که یک نوشیدنی دارونما مصرف کرده اند ، 22٪ بیشتر در سنتز پروتئین عضلات افزایش داشتند. همانطور که گفته شد ، این افزایش در سنتز پروتئین عضله تقریباً 50٪ کمتر از آنچه در سایر مطالعات مشاهده شده است ، جایی که افراد شیک پروتئین آب پنیر را حاوی مقدار مشابهی از BCAA مصرف کرده بودند.مکمل پروتئین آب پنیر حاوی کلیه اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز برای عضله سازی است. بنابراین ، گرچه مکمل BCAA می تواند سنتز پروتئین عضلانی را افزایش دهد ، اما حداکثر بدون سایر اسیدهای آمینه ضروری ، مانند اسیدهای موجود در پروتئین آب پنیر یا سایر منابع پروتئین کامل ، نمی توانند این کار را به صورت حداکثر انجام دهند.

۲.افزایش توان خروجی:

ادامه مطلب در لینک زیر

۴ مزیت اصلی آمینو اسیدهای شاخه دار ( BCAA’s )

 

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تکنیک های چربی سوزی و عضله سازی همزمان

س سپتامبر 28 , 2021
سخت ترین قسمت هر برنامه تمرینی بدنسازی قسمت تغذیه و محاسبه ارزش تغذیه ای مواد غذایی است.خصوصاً اگر قصد دارید افزایش توده عضلانی و سوزاندن چربی را همزمان انجام دهید.کامل ترین و بهترین برنامه غذایی ، برنامه ای است که بر اساس فیزیک بدنی شما و فقط برای شما تهیه […]

You May Like