روش های طبیعی افزایش هورمون تستوسترون

تستوسترون (testosterone) یکی از مهمترین هورمون های آنابولیک یا سازنده در بدن برای رشد است. ترشح این هورمون در بدن قبل از تولد شروع می شود. به طور کلی مطالعات نشان داده‌اند که اندازه این هورمون در بدن مردان 20 برابر خانم هاست. به همین دلیل تستوسترون را هورمون آندروژن یا مردانه می‌نامند.در زمان بلوغ این هورمون نقش مهمی در بروز ویژگی های جنسی و فیزیکی مردانه دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی  روش هایی  برای افزایش طبیعی تستوسترون در بدن بپردازیم. در پایان این مقاله دید بازتری به این موضوع خواهید داشت و بهتر می‌توانید برنامه‌های بدنسازی خود را تنظیم کنید.

تستوسترون نامی آشنا، ترسناک و جذاب برای ورزشکاران و بدنسازان است.دلیل این امر هم بسیار واضح است، زیرا هرکسی به داشتن یک بدن عضلانی درشت و با درصد چربی کم و قوی علاقه دارد و تستوسترون می تواند تمام این ویژگی ها را در اختیار ما قرار دهد.اما نکته ای که اهمیت قضیه را بالا می برد این مساله می باشد که سطح تستوسترون بصورت طبیعی به اندازه ای نیست که ما را برای رسیدن به این هدف کمک کند.در ادامه با روش هایی طبیعی برای افزایش تستوسترون آشنا خواهید شد.

مصرف برخی غذاهای طبیعی به افزایش این هورمون در بدن کمک می‌کند. این غذاها به شرح زیر هستند:

ماهی تن
شیرکم چرب
غلات غنی شده
گوشت گاو
غذاهای دریای مانند شاه میگو
زرده تخم مرغ(البته باید به کلسترول زرده تخم مرغم توجه داشته باشید)
حبوبات خصوصا لوبیا
شنبلیله
خارخاسک
زنجبیل
مواد دارای ویتامین D

مکمل های ورزشی و افزایش تستوسترون

ادامه مطلب در لینک زیر

روش های طبیعی افزایش سطح هورمون مردانه تستوسترون

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

قرص ملاتونین برای چیست

ی سپتامبر 12 , 2021
داروهای خواب فراوانی در بازار وجود دارند که متاسفانه نه‌ تنها آن‌ چنان اثربخش نیستند بلکه می‌توانند خطرناک و اعتیادآور هم باشند؛ اما ملاتونین دارویی است که در تبلیغات از آن به‌عنوان داروی طبیعی و کاملا مطمئن یاد می‌شود. البته برخی شواهد علمی هم از این ادعا پشتیبانی می‌کنند. در […]

You May Like