طریقه مصرف گلوتامین

گلوتامین، یک آمینو اسید ضروری مشروط است! یعنی بدن ما قادر به تولید آن می‌باشد، اما با این حال ممکن است همیشه نتواند مقدار کافی از این آمینو اسید تولید کند. در زمان آسیب یا ضربه، مکمل گلوتامین می‌تواند میزان بهبودی را افزایش دهد و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهتر کند.گلوتامین، بصورت درمانی برای بیماران سرطانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نظر پزشکی می‌تواند به درمان زخم معده و بیماری التهابی روده نیز کمک کند.ورزشکاران هم برای کمک به حفظ بافت‌های عضلانی‌شان، از گلوتامین استفاده می‌کنند. مقدار مصرف، با توجه به دلیل استفاده، متغیر است.

اگرچه برخی مطالعات، هیچ مزیتی برای ورزشکارانی که از گلوتامین استفاده می‌کنند برنشمرده است، اما منابع دیگر از جمله مرکز پزشکی دانشگاه مریلند می‌گویند که مکمل گلوتامین بعد از ورزش شدید، می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت و به محافظت در برابر بیماری‌های متداول، کمک کند.

در حالیکه گلوتامین، فراوان‌ترین آمینو اسید در بدن است، ممکن است مقدار آن در زمانی که بدن شما در حال ترمیم است، کاهش یابد. شاید به همین دلیل است که ورزشکاران از مکمل گلوتامین استفاده می‌کنند. اگرچه هیچ داده‌ی علمی وجود ندارد که از استفاده‌ی گلوتامین برای مقاصد ورزشی حمایت کند، اما گلوتامین یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها در میان بدنسازان و ورزشکاران است.

میزان مصرف گلوتامین چقدر باشد؟

تنها زمان هایی مصرف گلوتامین ضرورت پیدا میکند که سطوح پلاسمایی آن که بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ میکرومول در لیتر است کاهش پیدا کند. معمولا این شرایط در تمرینات سخت و پرشدت رخ میدهد. دوز پیشنهادی مصرف گلوتامین ۰/۱ تا ۰/۳ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است که بسته به شرایط زیر این دوز در این دامنه تغییر میکند:

  • شدت تمرینات
  • وضعیت تغذیه
  • سایر مکمل های مورد مصرف
  • سطح رقابتی ورزشکار
  • بیماری های مزمن کلیوی

روش مصرف گلوتامین به شرح زیر میباشد

ادامه مطلب در لینک زیر

روش مصرف گلوتامین٬ چقدر گلوتامین استفاده کنیم؟

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

روش مصرف کراتین

ی سپتامبر 12 , 2021
تمامی ورزشکاران در زمینه بدنسازی و تناسب اندام نام مکمل کراتین را شنیده اند. این مکمل بسیار حساس بوده و تمامی ورزشکاران باید در نحوه مصرف آن بسیار دقت کنند ، در غیر این صورت هرگز به نتیجه مطلوب دست نخواهند یافت. راه های مختلفی برای ادغام دریافت کراتین با […]

You May Like