بهترین زمان مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها برای جذب بهتر

بسیاری از افراد برای رفع کمبود مواد مغذی از ویتامین ها و مکمل های تغذیه ای بهره می برند. هیچ گونه شواهد عملی وجود ندارد که نشان دهد مصرف ویتامین یا مکمل های تغذیه ای در زمان مشخصی از روز باعث افزایش یا کاهش کارایی آن ها می شود. آنچه که حائز اهمیت است، تداوم مصرف آن ها است.با این حال مصرف برخی ویتامین ها در زمان مشخصی ممکن است باعث کاهش عوارض جانبی آن ها شود. به عنوان مثال، بسته به نوع ویتامین، دریافت مکمل همراه با وعده غذایی می تواند بر میزان جذب آن اثر مضاعف گذاشته و تاثیر مثبت آن بر سلامت کلی بدن را افزایش دهد. در این مقاله به شرایط ایده آل مصرف انواع ویتامین اشاره می نماییم.ویتامین های مختلف به طرق مختلفی بر بدن اثر می گذارند. یعنی مصرف برخی از آن ها با ملاحظاتی همراه است. به عنوان مثال اینکه چه ویتامین هایی را می توان همراه وعده های غذایی مورد استفاده قرار داد.اگر چه تحقیقات توصیه های مختصری برای پیشگیری از عوارض جانبی مکمل ها ارائه داده اند. اما در مجموع شواهد علمی توصیه ای در خصوص زمان مناسب برای مصرف انواع ویتامین ها ندارند. آنچه اهمیت دارد این است که افرادی که از مکمل های ویتامینی استفاده می کنند، به ویژه آن هایی که دچار کمبود ویتامین خاصی هستند، نباید پیوستگی مصرف مکمل ها را قطع کنند.به طور کلی بهتر است از مصرف همزمان چندین مکمل خودداری شود و کمبود های تغذیه ای عمدتا از طریق رژیم غذایی متعادل جبران شوند.با این حال زمانی که مصرف مکمل های ویتامینی ضرورت داشته باشد، افراد باید بتوانند به سادگی آن ها را در برنامه روزانه خود بگنجانند.زمان بندی مصرف ویتامین و مکمل ها معمولا متغیر و منعطف است. در ادامه در مورد انواع ویتامین ها و بهترین زمان احتمالی برای مصرف ویتامین صحبت می‌کنیم.

بهترین زمان مصرف ویتامین ها

۱) ویتامین های محلول در آب

بدن انسان به طور طبیعی قادر به ساخت و ذخیره سازی ویتامین های محلول در آب نیست. بنابراین نیاز است تا این ویتامین ها از طریق غذاهای گیاهی و حیوانی و یا مکمل های غذایی تامین شوند.

انواع ویتامین های محلول در آب عبارتند از :

دریافت ویتامین C با مقادیر توصیه شده در هر زمانی از شبانه روز ایمن است. این ویتامین در انواع محصولات گیاهی و مرکبات نظیر آب پرتقال، گریپ فروت و لیمو یافت می شود. بدن ویتامین C را ذخیره نمی کند. بنابراین باید به صورت روزانه دریافت شود. بهتر است این ویتامین در دوزهای کم و در طول روز دریافت شود.

ادامه مطلب در لینک زیر

بهترین روش های مصرف ویتامین ها

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مکمل چربی سوزی و عضله سازی همزمان

چ سپتامبر 8 , 2021
حفظ عضلات بعد از دوره چربی سوزی و حین تمرینات اهمیت بسیاری دارد. به همین منظور قصد داریم در این مقاله نکات مهم و کاربردی برای حفظ عضله حین چربی سوزی، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.اگر با هدف چربی‌ سوزی وارد یک رژیم غذایی کم کالری شده اید، بدنتان […]

You May Like